donderdag 23 december 2010

The road to no(ord)where



Hier vanuit een ouderwetse hotelkamer van het nietszeggende provinciestadje, Karpogori, dringt het pas echt tot mij door, hoe gelukkig ik mij mag prijzen Vladimir te hebben ontmoet. Een welgemeende merci voor Wieland om de link van deze fotograaf\journalist mij te bezorgen! Dit drong de eerste maal tot mij door wanneer vandaag de elektronische termometer in Vladimirs'citroen zijn maximaal meetbereik van -30 graden had overschreden en --graden aangaf. Na 2 volle dagen en meer dan 1500 kilometer door de Russische Taiga te hebben gereden en gegleden, kunnen we morgen, hier op een boogscheut vandaan, ons eerste dorp, шейтогоры, bereiken. De lichturen zijn weleenswaar gereduceerd tot 5 (10-15u), our happines for the day. Gelukkig hebben we zelfs ook happines for the night in deze korte dagen,nl. een magische volle maan. In combinatie met oneindige dennewouden, verlaten dorpen en de beste kompaan,een prachtige winterreis.
Voor 1 keer ben ik een tevreden man onder een blikken autodak against the coldness...
From Russia with love
Koen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten